Yoga hos Gaia Yoga

Hos mig dyrker du Yoga med din krop der hvor den er <3 Det er vigtigt for mig at pointere, at DU er den eneste, der kan mærke dine begrænsninger fysisk og mentalt.

Hos mig vil du derfor lære at lytte til dig selv og mærke hvad der er rigtigt for dig og din krop. Tilgengæld har jeg en viden og baggrund som fysioterapeut og yoga lærer, der gør at du altid kan føle dig sikker og tryg på mine klasser. Jeg underviser i forskellige former for Yoga, som du kan læse om herunder – er du i tvivl om hvad der passer til dig er du altid velkommen til at kontakte mig. Tilmelding til hold se under Skema.

  • Hatha Yoga

    Hatha yoga indeholder de klassiske yogastillinger, meditation og åndedrætsøvelser – og laves oftest i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne. I Hatha Yoga arbejder vi med alignment i stillingerne (stående, siddende og liggende), så du dyrker yoga med din krop der hvor den er.
  • Yin Yoga

    Er en stille og meditativ yogaform udviklet af Paul Grilley og Sarah Powers. Yin yoga kombinerer visdom fra Taoisme og kinesisk akupunktur med den indiske yogafilosofi. I Yin yoga arbejder man passivt med at strække kroppens bindevæv, og det er et godt supplement til de fleste andre yogatyper og motionsformer. I Yin yoga holdes stillingerne i længere tid (fra 3 til 10 min), så der er tid til at give slip og lade tyngdekraften påvirke de dybe væv. Vi giver slip på musklerne og arbejder i dybden med led, ledbånd og bindevævet som bliver mere smidigt – og dermed bliver der mere plads og bevægelig i kroppen, og måske mindre smertefuld. Hvilende og meditativ praksis, der arbejder dybt.
  • Blid Hatha og Yin

    Her har vi mere fokus på den mentale del af yoga, meditation og vejrtrækningsteknikker og laver små blide flows over de klassiske Hatha stillinger (siddende og liggende). De veksles med lange dyb yin stræk – hvor krop og sind for en meditativ pause. Du inviteres til at komme dybere ind og ned i kroppen, ved at arbejde med dit åndedræt. Rolig og blid praksis – en pause i hverdagen.
  • Restorativ Yoga

    Er en betegnelse for yoga, der virker dybt afspændende, afstressende og genopbyggende på krop og nervesystem. Øvelserne – en blanding af blide hatha og Yin øvelser laves i et langsomt tempo, så der er god tid til at give slip og lade nervesystemet falde til ro og regenerere. De fleste stillinger er liggende eller siddende på gulvet. Vi bruger en del props (hjælpemidler) så du bliver støttet af yogapøller, tæpper, blokke m.v. Skøn afstressende praksis <3
  • Vinyasa yoga

    Også kaldet Flow yoga – dækker over en mere dynamiske forme for hatha yoga, hvor yogastillingerne kædes sammen i kortere eller længere sekvenser, fx i form af de klassiske solhilsner. Du arbejder med åndedrættet som guider dig glidende fra stilling til stilling - fokus er på at skabe flow. Det flow kan bringe dig i en meditativ tilstand - meditation i bevægelse. Når du dyrker Vinyasa yoga dannes der varme i kroppen og det hjælper til at udskille affaldsstoffer. Varmende og styrkende praksis.
  • Workshop/events

    Der vil løbende blive fordybelses klasser/workshops på 2-3 timer – ofte med et bestemt fokus, og altid med ekstra god tid til skøn fordybelse i yogaen lige der hvor du er. Jeg inviterer også andre relevante undervisere til at holde workshops/events/foredrag hos Gaia Yoga – så du får mulighed for at udvide din yogabevidsthed. Der holdes workshop ca. 1 gang om måneden. Der vil oftest være et max. På 12 deltagere – så der stadigt er plads og rum til den enkelte.
  • Klangmeditation

    En vidunderlig oplevelse med KLANGSKÅLENE ♥ hvor du får god mulighed for at slappe helt af. Kroppen består af ca. 70 % vand – dette bliver påvirket af vibrationerne (frekvenserne) fra klangskålene, og giver alle celler en mikro massage og afbalancerer nervesystemet. Jeg laver en skøn klangmeditation, hvor jeg delvist guider og du inviteres til at overgive dig til vibrationerne og lyden fra Klangskålene, så dit nervesystem afspændes og finder ro. Kom og mærk Klangskålenens magiske effekt på egen krop ♥ Afholde ca. 1 gang om måneden.
  • Børne Yoga/Familie Yoga

    Vi skal lege med de klassiske yoga øvelser, som styrker koncentrations – og koordineringsevnen, opbygger styrke og udholdenhed og udvikler dit barnets rummelige bevidsthed. Barnets lærerom sin krop og sit sind – så det opbygger selvværd og lærer at samarbejde med andre – helt uden konkurrence. Vi øver afslapning, og lærer forskellige teknikker til at finde ro, vi slutter altid med at sover ”Yogisøvn” Vi arbejder hver gang med vejrtrækningen, og der skabes genkendelighed fra gang til gang. Nogle gange maler vi Mandala, fortæller historier, synger – arbejder med lyde og mantra.
  • Mor/Baby yoga

    Mor/baby yoga for dig der går hjemme med en lille :-) En dejlig stund hvor der er fokus på MOR ♥ Små intime hold hvor der er plads til dig og dine behov, så du kan genfinde roen og styrken i din krop. Vi arbejder med vejrtrækning, styrke omkring core, kropslig balance, bækkenbunden og slutter med dejlig afspænding.  Baby deltager i nogle af øvelser og kan ellers "se på" eller sove....alt efter hvad der er behov for.   Du er velkommen ca. 6 uger efter en ukompliceret fødsel – du behøver ikke have gået til Yoga før. Har du fået kejsersnit start tidligst 8 uger efter fødslen.
  • Kontor Yoga

    Kontor-yoga er en yoga-form, som er skræddersyet til dig, der tilbringer arbejdsdagen foran en computer. Vi fokuserer på at strække og styrke ryggen, løsne ømme skuldre og muse-fingre, skabe ro i sindet, nedsætte stress og skabe nyt fokus på dagens opgaver. Der er også plads til grin – og kontor yogaen kan være et fint sted at ”møde” sine kollegaer på en ny måde   Kontor-yoga er ikke anstrengende, den er skånsom for kroppen, og så er kontor-yoga for alle – uanset fysisk og psykisk form. Øvelserne laves på en almindelig stol – og i dit dagligdags tøj. Jeg sørger for at I alle føler Jer trygge, og kan slappe i kyndige hænder.
Copyright 2017 Gaia Yoga | Kirkevej 19B, 9440 Aabybro | CVR: 37931659 | +45 2737 8670 | anne@pallesgaard.dk